Regulamin sklepu
I. DANE KONTAKTOWE SPRZEDAJĄCEGO
Sprzedającym jest: GD Retail, s. r. o., adres: Na Dlouhém lánu 508/41, 160 00 Praga 6, e-mail: info@madeforskin.pl
II. POSTANOWIENIA WSTĘPNE
- Niniejszy Regulamin określa wzajemne prawa i obowiązki stron powstałe w związku lub na podstawie umowy (zwanej dalej „Umową”) zawartej między Sprzedającym a klientem (zwanym dalej „Kupującym”), za pośrednictwem sklepu internetowego Sprzedającego. Sklep internetowy jest prowadzony przez Sprzedającego na stronie internetowej znajdującej się pod adresem madforksin.pl (zwanej dalej „Sklepem”).
- Postanowienia Regulaminu stanowią integralną część Umowy. Umowa i Regulamin są sporządzone w języku polskim. Strony uzgadniają polskie prawo właściwe dla stosunku prawnego zawierającego element międzynarodowy.
- Sprzedający może zmienić lub uzupełnić treść Regulaminu. Postanowienie to nie narusza praw i obowiązków powstałych w okresie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu.
- Postanowienia działu V-VII Regulaminu nie mają zastosowania do Klientów zawierających Umowę w celach związanych bezpośrednio z ich działalnością gospodarczą lub zawodową.
III. INFORMACJE I ZAMAWIANIE PRODUKTÓW
- Informacje o produktach dostępnych do nabycia w Sklepie (dalej „Produkty”) i ich cenie są wiążące, z wyjątkiem przypadku wystąpienia oczywistego błędu lub omyłki pisarskiej. Podane ceny Produktów zawierają podatek VAT oraz wszelkie opłaty, z wyjątkiem kosztów dostawy (w tym opakowania) i kosztów realizacji płatności za pobraniem.
- Informacje o metodach płatności i opcjach transportu zamówionych Produktów znajdują się w Sklepie i mogą być uzależnione od wartości złożonego zamówienia.
- Ceny Produktów prezentowane w Sklepie stanowią ceny aktualne.
- Kupujący składa zamówienia w Sklepie poprzez dodanie wybranych przez siebie Produktów (w wybranej przez siebie ilości) do koszyka, uzupełnienie formularza zamówienia i potwierdzenie zamówienia poprzez kliknięcie odpowiedniego przycisku widocznego w ramach formularza zamówienia.
- Kupujący ma możliwość dokonać zakupu w Sklepie bez rejestracji – w takim wypadku Kupujący powinien każdorazowo wypełnić formularz zamówienia o dane wymagane w formularzu (w szczególności: imię, nazwisko, adres, adres e-mail, numer telefonu), lub dokonując rejestracji w Sklepie korzystając z jednego z dwóch niżej wskazanych sposobów:
- w trakcie korzystania ze Sklepu, wybierając przycisk „Zarejestruj się” i po przekierowaniu wpisując e-mail który Kupujący zechce powiązać ze swoim kontem oraz hasło, a następnie potwierdzając uzupełnione dane naciskając przycisk „Zarejestruj”. Po naciśnięciu przycisku Kupujący zobowiązany jest wskazać swoje dane (imię, nazwisko, adres rozliczeniowy, numer telefonu) i potwierdzić wskazane dane poprzez kliknięcie odpowiedniego przycisku widocznego na stronie. Po dokonaniu prawidłowej rejestracji Kupujący otrzyma wiadomość e-mail potwierdzającego rejestrację
- na etapie składania zamówienia w Sklepie, po wypełnieniu formularza zamówienia, przed złożeniem zamówienia, wybierając przycisk „Chcę się zarejestrować” (dane zawarte w formularzu zamówienia zostaną wykorzystane do rejestracji konta). Po naciśnięciu przycisku Kupujący otrzyma wiadomość e-mail zawierającą potwierdzenie rejestracji oraz prośbę o utworzenie hasła konta, wraz z instrukcją.
- Umowa może zostać zawarta wyłącznie w formie wskazanej w sklepie (dokumentowej, elektronicznej). Złożenie zamówienia w Sklepie jest równoznaczne z akceptacją warunków Umowy i jej zawarciem przez Kupującego.
- Przyjęcie oferty z zastrzeżeniami lub zmianami nie stanowi przyjęcia oferty.
- Stosunek umowny pomiędzy Sprzedającym a Kupującym zostaje nawiązany poprzez doręczenie potwierdzenia przyjęcia zamówienia (akceptacji), które Sprzedający przesyła Kupującemu pocztą elektroniczną na adres mailowy wskazany przez Kupującego.
- Sprzedający jest zobowiązany dostarczyć Produkty określone w Umowie, z wyjątkiem przypadku, gdy dany Produkt nie znajduje się na magazynie lub nie jest dostępny u dostawcy Sprzedającego. W takim wypadku Sprzedający zwróci Kupującemu wartość Produktów niedostarczonych za które Kupujący zapłacił.
- Kupujący wyraża zgodę na zawarcie Umowy przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość. Koszty poniesione przez Kupującego w związku z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość w związku z zawarciem Umowy pokrywa sam Kupujący.
IV. DOSTAWA PRODUKTÓW I SPOSÓB PŁATNOŚCI
- Sprzedający dostarczy Kupującemu Produkt kompletny. Kupujący jest zobowiązany do odbioru Produktu i zapłaty za niego. Zaleca się Kupującemu sprawdzenie Produktu niezwłocznie po jego otrzymaniu.
- Sprzedający prześle Kupującemu dokumenty dotyczące zamówionych Produktów, w szczególności dokument fiskalny (fakturę, rachunek) lub inne niezbędne dokumenty, drogą elektroniczną na adres mailowy wskazany przez Kupującego.
- Kupujący może zapłacić Sprzedającemu cenę Produktów oraz wszelkie koszty związane z dostawą Produktów na podstawie Umowy przy użyciu metod płatności dostępnych w bramce płatniczej zapewnionej przez dostawcę usługi – ComGate a.s. (między innymi: Kartą płatniczą, przelewem, przy użyciu Google Pay, Apple Pay, BLIK), wybierając odpowiednią dla siebie metodę płatności na końcowym etapie składania Zamówienia.
- Wraz z ceną Produktów objętych zamówieniem Kupujący jest również zobowiązany do zapłaty na rzecz Sprzedającego kosztów związanych z pakowaniem i dostawą Produktów, zgodnie z metodą dostawy i płatności wybraną przez Kupującego. O ile wyraźnie nie określono inaczej, ostateczna cena zakupu obejmuje również koszty związane z dostawą Produktów oraz ewentualnej obsługi płatności (w przypadku wyboru płatności za pobraniem).
- W przypadku wyboru płatności za pobraniem cena określona w zamówieniu jest płatna przy odbiorze zamówienia. W pozostałych przypadkach płatność realizowana jest w chwili składania w Sklepie zamówienia przez Kupującego, chyba, że strony postanowią inaczej.
- W przypadku płatności bezgotówkowej zobowiązanie Kupującego do zapłaty ceny zakupu jest spełnione, gdy odpowiednia kwota zostanie zaksięgowana na koncie Sprzedającego.
V. ANULOWANIE ZAMÓWIENIA I ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Kupujący może odstąpić od Umowy w ciągu 14 dni licząc od dnia doręczenia zamówionych Produktów lub (w przypadku gdy dostawa zamówienia zostanie realizowana w częściach) ostatniego z Produktów objętych jednym zamówieniem, niezależnie od sposobu dostawy lub płatności.
- Kupujący jest uprawniony do odstąpienia od Umowy w dowolnym momencie przed rozpoczęciem realizacji dostawy Produktów objętych zamówieniem.
- Kupujący prześle lub dostarczy Sprzedającemu oświadczenie o odstąpieniu od Umowy w terminie określonym w ust. 1 powyżej, drogą mailową lub pocztą tradycyjną. Kupujący nie musi podawać przyczyny odstąpienia od Umowy. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy powinno zawierać co najmniej dane Kupującego, jego adres, numer konta, numer zamówienie, datę zamówienia i zwracane Produkty. Kupujący może skorzystać z formularza udostępnionego przez Sprzedającego.
- W przypadku odstąpienia od Umowy przez Kupującego, Sprzedający ma obowiązek zwrócić Kupującemu kwotę w pełni odpowiadającą cenie zamówionych Produktów oraz kosztom poniesionym w związku z ich dostarczeniem w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy lub (w przypadku gdy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy zostało doręczone przed otrzymaniem przez Sprzedającego zwracanych Produktów) 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedającego zwracanych Produktów. Sprzedający dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący. Jeśli Sprzedający oferuje kilka możliwości sposobu dostawy, zwróci Kupującemu wartość najtańszej z nich.
- Produkty powinny zostać zwrócone Sprzedającemu (nie za pobraniem) kompletne, w oryginalnym opakowaniu i nie mogą nosić śladów użytkowania ani uszkodzeń.
- Koszt zwrotu zamówionych Produktów ponosi Kupujący.
- Jeśli Kupujący odstąpi od Umowy, Sprzedający jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu otrzymanych za zwracane zamówienie środków nie wcześniej niż po doręczeniu mu zwracanych Produktów.
- Jeżeli Produkty zostaną zwrócone w stanie pogorszonym, w wyniku naruszenia przez Kupującego obowiązków określonych w ust. 5 powyżej, Sprzedający będzie uprawniony do dochodzenia od Kupującego roszczenia z tytułu zmniejszenia wartości Produktów i potrącenia go z należności przysługującej Kupującemu z tytułu zwrotu Produktów.
- Prawo do odstąpienia od Umowy (zwrot) nie może być wykonywane w przypadku Umowy:
- której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Kupującego lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi Produktami;
- której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktów;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- zawartej w drodze aukcji publicznej.
VI. PRAWA I OBOWIĄZKI WYNIKAJĄCE Z WADLIWEGO WYKONANI
- Jeśli otrzymane przez Kupującego Produkty są wadliwe (np. nie mają uzgodnionych lub racjonalnie oczekiwanych właściwości, nie nadają się do zwykłego lub uzgodnionego celu, nie są kompletne, nie odpowiadają ilością, miarą, wagą lub jakość nie odpowiada innym ustawowym, umownym lub nawet przedumownym parametrom) i Kupujący nie został o wadach poinformowany przez Sprzedającego najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, Sprzedający ponosi odpowiedzialność za niniejsze wady na zasadach określonych poniżej.
- Kupujący może w ciągu dwóch lat od otrzymania Produktów zażądać od Sprzedającego wymiany wadliwego Produktu na wolny od wad lub usunięcia wady - według uznania Sprzedającego. Kupujący skorzysta ze swojego prawa, kontaktując się ze Sprzedającym pod adresem info@madeforskin.pl i odsyłając reklamowany Produkt do Sprzedającego.
- Jeżeli Produkt był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedającego albo Sprzedający nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Produktu na wolny od wad lub usunięcia wady, Kupujący może żądać od Sprzedającego obniżenia ceny wadliwego Produktu lub od Umowy odstąpić.
- W ciągu jednego roku od otrzymania Produktu przyjmuje się, że wada istniała już w momencie otrzymania Produktu. Postanowienie zdania poprzedniego stosuje się wyłącznie jeśli Kupujący jest konsumentem.
- Sprzedający nie jest zobowiązany do zaspokojenia roszczenia Kupującego, jeśli Kupujący wiedział o wadzie Produktu przed jego odebraniem lub sam ją spowodował.
- W przypadku sprzedaży Produktów używanych Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za wady odpowiadające stopniowi wcześniejszego użytkowania lub zużycia. W przypadku Produktów sprzedawanych po niższej cenie z powodu posiadanych przez nie wad wskazanych przez Sprzedającego, Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za te wady, z powodu których uzgodniono niższą cenę.
- Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za wady wynikające z normalnego zużycia lub nieprzestrzegania instrukcji użytkowania.
- Przez cały okres użytkowania zakupionych Produktów Kupujący musi zwracać wystarczającą uwagę na podstawowe zasady użytkowania tych Produktów, które są zwyczajowo przyjęte lub wskazane przez Sprzedającego. W szczególności Klient musi zwrócić uwagę na wszelkie czynniki negatywnie wpływające na pełną funkcjonalność i trwałość Produktów, takie jak nadmierne użytkowanie, użytkowanie w niewłaściwym celu lub w niewłaściwy sposób itp.
- Z prawa do odpowiedzialności za wady Produktów, określonego w powyższej części Regulaminu, należy skorzystać w terminie podanym w Regulaminie. Klient powinien zgłosić wadę Produktu niezwłocznie po stwierdzeniu wady. Jakakolwiek zwłoka w zgłoszeniu wady Produktu w trakcie dalszego użytkowania Produktu może spowodować pogłębienie się wady, pogorszenie jakości Produktu, a także może mieć wpływ na wynik procedury reklamacyjnej.
- W przypadku odstąpienia przez Klienta od Umowy lub żądania naprawy lub wymiany Produktu na wolny od wad, dla prawidłowego zgłoszenia i rozpatrzenia reklamacji konieczne jest przesłanie Produktu w stanie kompletnym. Sprzedający ma prawo żądać przedstawienia kompletnego Produktu także wtedy, gdy jest to niezbędne do prawidłowej naprawy lub weryfikacji Produktu po dokonaniu naprawy/wymiany części Produktu.
- Kupujący ma obowiązek przekazać Sprzedającemu reklamowany Produkt na własny koszt, w stanie odpowiadającym ogólnym zasadom higieny. Klient powinien dostarczyć reklamowany Produkt wolny od zanieczyszczeń, czysty i kompletny.
VII. REALIZACJA ROSZCZEŃ
- Kupujący ma obowiązek zgłosić reklamację Sprzedającemu lub osobie wyznaczonej do naprawy niezwłocznie po stwierdzeniu wady. Jeżeli uczyni to w formie pisemnej lub elektronicznej, powinien podać swoje dane kontaktowe, opis wady oraz zapytanie o sposób rozpatrzenia reklamacji.
- Kupujący ma obowiązek poinformować Sprzedającego o wybranym przez siebie prawie w momencie zgłoszenia wady, w treści Protokołu Reklamacji lub bez zbędnej zwłoki po zgłoszeniu wady. Zmiana wyboru roszczenia jest możliwa bez zgody Sprzedającego tylko w przypadku, gdy Kupujący zażądał usunięcia wady Produktu, która okazała się nie do naprawienia.
- Kupujący, wraz ze złożeniem reklamacji, ma obowiązek wykazać dokonanie zakupu reklamowanego Produktu w Sklepie (dowodem zakupu lub innym dokumentem pochodzącym od Sprzedającego ). Bieg terminu rozpatrzenia reklamacji rozpoczyna się od momentu przekazania/dostawy reklamowanego Produktu Sprzedającemu lub do miejsca przeznaczonego do naprawy przez Sprzedającego. Produkt na czas transportu powinien być umieszczony w odpowiednim opakowaniu zabezpieczającym przed uszkodzeniami, powinien być czysty i kompletny.
- Sprzedający ma obowiązek podjąć decyzję w sprawie reklamacji lub faktu, że do wydania decyzji wymagana jest ocena podmiotu profesjonalnego (dalej „Decyzja”). Decyzja zostanie podjęta w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedającego reklamacji i zostanie przekazana Kupującemu drogą elektroniczną, wiadomością SMS lub pocztą tradycyjną – wedle wyboru Sprzedającego.
- W przypadku gdy w treści reklamacji wystąpią braki lub gdy reklamacja będzie niekompletna, Sprzedający zwróci się do Kupującego z wnioskiem o uzupełnienie reklamacji (w tym o przesłanie Produktu objętego reklamacją). W takim wypadku termin określony w ust. 4 powyżej liczony jest od dnia otrzymania przez Sprzedającego uzupełnionej reklamacji.
- W przypadku wydania przez Sprzedającego Decyzji pozytywnej, Sprzedający podejmie niezbędne czynności względem Kupującego bez zbędnej zwłoki.
- W przypadku nieuznania reklamacji, Sprzedający zwróci Kupującemu reklamowane Produkty.
- W przypadku uzasadnionej reklamacji (wydania Decyzji pozytywnej), Sprzedający zwróci Kupującemu koszt dostarczenia reklamowanego Produktu do Sprzedającego, jeśli Kupujący przedstawi Sprzedającemu dokument księgowy potwierdzający wysokość kosztów poniesionych z tego tytułu.
VIII. BONY RABATOWE/BONY UPOMINKOWE
- Sprzedający udostępnia Kupującym rabaty, bony podarunkowe lub inne bony towarowe. W ich korzystaniu obowiązuje regulamin, o którym w indywidualnych przypadkach Sprzedający informuje Kupującego. O ile Sprzedający nie określił inaczej, każdy rabat lub bon upominkowy może zostać wykorzystany tylko raz, a przy jednym zakupie można wykorzystać tylko jeden bon lub rabat tego samego rodzaju.
- Sprzedający umożliwia nabycie w Sklepie bonu podarunkowego przeznaczonego do wykorzystania na zakupy w Sklepie, o wartości określonej przez Sprzedającego lub Kupującego (dalej „Bon Podarunkowy”). Bony Podarunkowe ważne są przez 2 lata licząc od daty wydania, chyba, że Sprzedający zastrzeże inaczej.
- Jeżeli wartość Bonu Podarunkowego posiadanego przez Kupującego jest wyższa niż wartość całego zakupu w Sklepie, różnica może zostać przeniesiona na nowy Bon Podarunkowy. Aby tego dokonać, Kupujący powinien zwrócić się do Sprzedającego drogą mailową z prośbą o podzielenie Bonu Podarunkowego na dwa lub więcej Bonów Podarunkowych o niższej wartości (tak aby suma wartości nowych Bonów Podarunkowa odpowiadała wartości pierwotnego Bonu Podarunkowego) lub o wydanie nowego Bonu Podarunkowego, którego wartość będzie odpowiadała różnicy pomiędzy pierwotnym Bonem Podarunkowym, a wartością zamówienia.
- Jeśli wartość Bonu Podarunkowego wykorzystanego przez Kupującego jest niższa niż wartość zamawianych Produktów, Kupujący, składając zamówienie, obowiązany jest do zapłaty różnicy pomiędzy wartością zamówienia, a wartością użytego bonu podarunkowego.
- Jeśli Kupujący dokona zwrotu Produktów zakupionych przy wykorzystaniu Bonu Podarunkowego, Sprzedający zwróci Kupującego wartość zwracanych produktów przy wykorzystaniu tej samej metody płatności, tj. wydając Kupującemu Bon Podarunkowy o wartości odpowiadającej wartości zwracanych Produktów.
IX. ROZSTRZYGANIE SPORÓW
- Wszelkie spory mogące wyniknąć w związku z Umową i jej realizacją będą rozstrzygane w sposób polubowny przez właściwy dla siedziby Sprzedającego lub adresu wskazanego przez Kupującego Stały Sąd Polubowny.
- Wzajemne spory pomiędzy Sprzedającym a Kupującym, które nie zostaną rozstrzygnięte na drodze pozasądowej, rozstrzygane są przez sądy powszechne.
X. INNE
- Na potrzeby niniejszego Regulaminu przez Kupującego rozumie się konsumenta, czyli osobę, która w odróżnieniu od Sprzedającego nie działa w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej ani w ramach wykonywanego przez siebie zawodu przy zawieraniu i wykonywaniu Umowy.
- W rozumieniu niniejszego Regulaminu Sprzedającym jest przedsiębiorca, który w odróżnieniu od kupującego przy zawieraniu i wykonywaniu umowy działa w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej lub w ramach samodzielnego wykonywania zawodu.
- W pozostałych kwestiach niewymienionych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego, ustawy o prawach konsumenta oraz inne przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
- Umowa i kwestie z nią związane podlegają prawu polskiemu.
- Wyklucza się zmianę warunków Umowy w formie innej niż pisemna.